Cissis gott & blandat

2005-06-19

Cissis gott & blandat

Jaha - så nu var även jag fast i bloggträsket... Vad är det egentligen för obändig kraft som gör att man måste dela med sig av sina matupplevelser till alla andra också, kan man undra? Ja något är det ju eftersom jag numera har förstått och accepterat att det här med att läsa matbloggar är riktigt kul.

I den här bloggen är det tänkt att jag ska skriva om mat i alla dess former t.ex. vad jag lagar för mat, restaurangbesök och nya roliga matvaror.

Kanske det finns någon som undrar vem jag är och i så fall kommer här en kort beskrivning. Jag heter som sagt Cissi, är 28 år och bor i Karlstad tillsammans med Ola som jag varit tillsammans med i snart åtta år. Jag jobbar som samordnare och gymnasielärare på Individuella programmet i Karlskoga sedan några år tillbaka, och trivs strålande bra med det. Som ni kanske förstått går en hel del tid åt till att pendla...

Matintresse har jag haft så långt tillbaka jag kan minnas. Jag verkligen älskar att äta riktigt god mat och det har satt sina spår på vågen. Sedan i januari i år har jag viktväktat och det har hitintills resulterat i 25 förlorade kilon. Eftersom jag är viktväktare är många av mina recept av det nyttigare slaget och det kan hända att de är pointsberäknade. Jag vågar dock hävda att all mat som presenteras här är GOD!

Håll till godo!

//Cissi

3 Kommentarer:

  • At 18 juni, 2005 23:22, Blogger Anne said…

    Nämen, HEJ! :)

    Vad kul att höra av dig! Hur har du det? Här är allt bara bra! Jo, bröllop på gång ja, om tre veckor. Borde nog vara mer stressad än jag är, men.. äsch, det ordnar nog till sig. :)

    La genast till dig i min blogglista som jag läser dagligen, ska bli jätteroligt att hålla mig lite mer up-to-date så att säga. Och hör av er om ni har vägarna förbi Stockholm, det vore jätteroligt att ses! Hälsa Ola!

    Kram

    Anne

     
  • At 28 juni, 2005 09:48, Blogger Lisa said…

    Välkommen bland matbloggarna!

     
  • At 04 juli, 2005 11:37, Blogger Cissi said…

    Tack för era välkomnanden. Jag hoppas att kanske kunna fylla något litet tomrum i bloggvärlden med lite trevligt matprat :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home