Cissis gott & blandat

2005-07-11

Blomkålssallad

Det är verkligen varmt ute på dagarna och för mig är det i alla fall så att jag längtar efter sallader och annan lättare mat då. Svärmor Bente tycks ha hört min bön för idag serverade hon en jättetrevlig "gör-det-själv-blomkålssallad" till middagen. Vanligtvis är jag inte jätteförtjust i blomkål, men det här smakade faktiskt fantastiskt gott!

Som ni ser på bilden serverade hon salladen i tre olika skålar. I den första skålen bodde det tomat, gurka och ruccolasallad. I den andra skålen fanns det skivade råa champinjoner och råa blomkålsbuketter, toppat med knaperstekt bacon. I den tredje skålen fanns det en röra bestående av keso, purjolöksringar, ädelost, lite röd chili samt salt och peppar. Var och en fick sedan själv komponera sitt lilla torn på tallriken och toppa med rostade solrosfrön och en balsamicodressing. Jag måste säga att detta var ett oerhört fräscht sätt att servera sallad på, som inte gjorde att några av ingredienserna förlorade spänst på grund av blandning med annat. Jag kommer definitivt att göra denna och liknande sallader hemma igen.

1 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home