Cissis gott & blandat

2005-07-12

Ulvön - Bottenhavets pärla!

Idag har vi nyttjat vädret till att ta en tur till Ulvön - ett av de mer kända fiskelägena längs Höga kusten. Miljön var verkligen jättemysig, och besök hit rekommenderas för den som vill lära känna Höga kusten (vilket jag egentligen tycker att alla borde, eftersom det är så himla vackert här). Under dagen hann vi med både att strosa runt i den lilla byn Ulvöhamn samt att ta oss ett dopp i havet.

Ulvön var en gång i tiden huvudcentrum för surströmmingstillverkningen i Västernorrland, men idag är all produktion nedlagd. En del kan kanske tycka att man ska passa på att äta denna delikatess när man är här, men eftersom det inte passar min gom (och näsa) åt jag ljuvlig rökt sik istället som serverades med färskpotatis och remouladsås - somrigare än så här blir det knappast här uppe. Maten intogs på en lite restaurang som låg ute på en brygga.


1 Kommentarer:

  • At 13 juli, 2005 07:06, Blogger Maria said…

    Såsom uppväxt i Härnösand är det med glädje jag ser andra upptäcka den vackra Höga Kusten. Åker norröver nästa helg och förhoppningsvis klämmer vi in ett besök på Ulvön då, sambon har aldrig varit där och jag har nog inte varit där sen jag var i tonåren. Och det var... ehum... länge sen. :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home