Cissis gott & blandat

2005-09-13

Färglöst men gott

Den här veckan har inletts med mat som är extremt färglös för att platsa på mina tallrikar. Jag tycker egentligen att man äter lika mycket med ögonen som med munnen, men ibland får man till vardags låta sig nöjas med mindre, i synnerhet när det är bråttom.

Gårdagen inledde jag med Oreganokycklingen från Buffé som flera andra provlagat före mig. Jag tyckte det blev gott, men min fettsnåla vana trogen ersatte jag naturligtvis matlagningsgrädden med ViktväktarFraiche och jag tyckte att syran i fraichen blev lite för hög i den här rätten. Ska dock prova igen med MiniMat nästa gång.



Idag provade jag ett enkelt recept från Elle a la carte, nämligen en tonfiskpasta. Receptet gick ursnabbt att göra, innehöll få ingredienser, resulterade i få points och var dessutom riktigt gott. Denna rätt komemr jag definitivt att prova fler gånger.

Tonfiskpasta

2 burkar tonfisk i vatten
1 burk Fraiche
20 gröna oliver (gärna de där goda fyllda med chili), skivade
cayennepeppar
ev. salt

Värm ihop allt i en kastrull. Klart! Jag serverade såsen med fullkornslinguini samt en tomatsallad med rödlök och citron i. Gott!

2 Kommentarer:

  • At 14 september, 2005 16:43, Anonymous Anonym said…

    En annan smaskig Tonfiskpasta är:
    1 burk tonfisk
    2 dl creme fraiche
    1 pkt dill
    1 tärning grönsaksbuljong
    1 lök

    Tjoffa löken och fräs i pannan, i med creme fraiche, tonfisken, grönsaksbuljongen och låt puttra tills buljongen luckrats upp (man kan ju alltid finhacka den innan så går det snabbare). Till slut: i med dillen o rör om ordentligt.
    Servera med spaghetti eller annan pasta. Smakar helt underbart.

     
  • At 14 september, 2005 21:05, Blogger Cissi said…

    Ja det lät ju också gott! Det blir till att testa, men det låter som om det är lite mycket dill, tycker jag?

     

Skicka en kommentar

<< Home