Cissis gott & blandat

2005-09-06

Smörgåstårta

Imorgon är det födelsedagskalas på Annebergsslingan. Föremålet för den stora dagen är, som tur är, jag själv! Ola frågade vad jag önskade mig för mat på kvällen när jag kommer hem efter träningen och det enda jag kunde komma på att jag ville ha var smörgåstårta! Visst är det lustigt att man längtar efter så banala saker ibland? Vi skall ju visserligen ha finmiddag med gäster i helgen, men ändå undrar jag varför min enda tanke är smörgåstårta...

Hursomhelst konstaterade jag raskt att vanlig köpesmörgåstårta är alldeles för fett, så jag gjorde en egen variant med Fraiche och lättmajonnäs att binda ihop fyllningarna med. Undrar nu bara hur jag ska kunna låta bli den innan imorgon kväll där den står garnerad och fin i all sin härlighet.

Jag gör alltid smörgåstårtor lite på en höft så något recept kan jag inte bidra med, men dock en redovisning av de olika fyllningarna.

Lager 1: gravad lax, avocado, citron, vitlök, Fraiche, salt och peppar
Lager 2: kokt ägg, räkor, dill, majonnäs, Fraiche, salt och pappar
Lager 3: kaviar, rödlök, majonnäs, Fraiche, peppar
Garnerade gjorde jag med laxrosor, räkor, kruksallad, ägg, tomater, gurka och citron.

Nu är det bara att hoppas att den blir lika god som den ser ut!

6 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home