Cissis gott & blandat

2005-07-25

Harissaräkor

Nyligen hade Kardemumma ett recept på harissaräkor på sin blogg. Jag tyckte att det lät jättesmaskigt och tänkte att det där måste testas. Ett problem var dock att harissa visade sig vara svårt att få tag på i Karlstad. Jag har jagat runt på alla större matbutiker och utländska mataffärer utan resultat. TIll sist hade jag förlikat mig med tanken på att använda sambal oelek istället, när jag plötsligt hittade den. Till min förvåning hittade jag inne på den lilla mataffären Ica Wallinders i Karlstad en libanesisk hylla där det stod harissa, med alldeles förträfflig smak.

Viktoria påpekade att rätten var mycket bildskön, vilket nu kan bekräftas. Behöver jag nämna att det smakade jättegott? Tack för receptet!

3 Kommentarer:

  • At 26 juli, 2005 14:38, Blogger Viktoria said…

    Men oj, så roligt!!! Vilken fin bild; jag borde hänvisa till dej i receptet!

     
  • At 26 juli, 2005 19:59, Blogger Ilva said…

    Cissi! Har just upptackt att du inte pingar pa http://nyligen.se/ det maste du ju borja med sa du far annu fler lasare!! Pinga mera!

     
  • At 26 juli, 2005 20:30, Blogger Cissi said…

    ilva: Tack för tipset! Jag är ju inte så hemma i bloggarvärlden ännu, så jag kan inte allt sådant där :-) Nu ska det dock vara åtgärdat!

    Viktoria: Kul att du gillade bilden, eftersom jag verkligen gillade receptet. Gietvis får du gärna hänvisa till bilden om du vill!

     

Skicka en kommentar

<< Home