Cissis gott & blandat

2005-07-15

Mat + smycken = Sant

Eftersom jag haft tekniska problem med att kunna blogga kommer nu här en liten blänkare till.

Förutom att jag gillar mat så är jag liksom lite road av det som vi brukar kalla "lull-lull", dvs smycken, kläder, smink, fina inredningsprylar etc etc. Ett återkommande moment på våra semestrar är besök i s. k. "pyttifnyttaffärer" (Olas benämning av vilket det kanske kan anas att han är mindre förtjust).

När vi var uppe i Härnösand sprang jag på en jättefin butik av det här slaget i Ärlandsbro där jag hittade en smyckeskollektion som verkligen tilltalade mig. Skälet till att jag skriver om detta i denna matblogg är att dessa smycken faktiskt var nära relaterade till just mat. Det var nämligen smycken designade av bitar av gammalt klassiskt 50- och 60-talsporslin, som t.ex. Berså från Rörstrands. Tjejen som gör de här smyckena finns att hitta på Kila design. Jag köpte mig en ring som jag gillar jättemycket som är gjord av en bit av servisen Zebra från Gefle porslinsfabrik.



Servisen i helhet går att titta på på denna hemsida. Bra idé va!

1 Kommentarer:

  • At 20 juli, 2005 14:05, Blogger Anne said…

    Ååh, de där tycker jag också är jättefina! Och just Zebra! Ahh.. jag har önskat mig tekopparna i bröllopspresent av Pers föräldrar, men nä. De är jättesvåra att komma över nu för tiden antar jag - nåja. Ett smycke kan man ju skaffa, åtminstone! Superfint!

     

Skicka en kommentar

<< Home