Cissis gott & blandat

2005-07-28

Utflykt till Arvika

Ola har börjat jobba igen efter semestern och jag går hemma och är rastlös. Bestämde igår med mamma att vi skulle göra en utflykt till Arvika, som är en mycket trevlig värmländsk liten stad att gå och strosa i.

Till min stora förtjusning hittade jag en liten delikatessaffär som heter Ost & vinäger och är av det slag som ej går att finna i Karlstad och där inne gjorde jag mig ett par fynd. Dels köpte jag en mycket god fransk rostad jordnötsolja (som jag provsmakade igår kvälls till min sallad, och som var ljuvlig) och dels köpte jag en marmelad med fikon och pinjenötter. Mamma köpte italienska sesamkex, gorgonzolaost och pyttesmå maränger som ska användas till en efterrätt i helgen. Trevligt!



Givetvis hann vi med att inta god lunch på Olssons brygga i hamnen i Arvika. Jag åt en mycket god rödcurrypasta med lime- och koriandermarinerade laxspett serverat med primörer och hembakt bröd.

På eftermiddagen fikade vi på anrika nästan hundra år gamla Nordells konditori vid torget och jag smaskade i mig en fantastiskt god budapestrulle med färska hallon i. Nordells har en väldigt härlig uteservering där man sitter i trevliga vitmålade trädgårdsmöbler med vinrankorna hängandes över sig. Det är kul att åka på matutflykt vill jag lova!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home