Cissis gott & blandat

2006-03-05

Brunch, lunch eller kvällsmat?

Enkla recept på praktiska smårätter till brunch, lunch eller kvällsmat kommer alltid väl till pass. Den här enkla lilla rätten fick jag när jag var hemma och lunchade hos en väninna till mig under sportlovet. Jag vill påstå att detta passar utmärkt som sportlovslunch i barnfamiljen eftersom det är enkelt att förbereda och går bra att ta med ut om man så vill. Fyll bara ett tortillabröd med skinka, tomater och god hemgjord coleslaw så är allt kirrat och klart och magen blir mätt.

Coleslaw

lika delar morötter och vitkål skuret i strimlor
finhackad gul lök
lika delar gräddfil och majonnäs (smalare variant går bra)
lite dijonsenap
pressad citron
salt, peppar

4 Kommentarer:

  • At 06 mars, 2006 10:16, Blogger Clivia said…

    Mmm, coleslaw är härligt! Min sambo har dille på att göra det just nu. Man måste ju göra något för att safta till de tråkiga vintermorötterna! En gång åt jag förresten en coleslaw med honungsyoghurt istället för majonnäs/gräddfil, det var en hit!

     
  • At 05 december, 2006 20:07, Anonymous Anonym said…

    Jag blir så hungrig när jag ser dina recept! *Mums*

     
  • At 06 januari, 2007 23:54, Anonymous Anonym said…

    Detta är så gått att "laga till" efter
    skolan.
    bye

     
  • At 02 oktober, 2008 19:21, Blogger Ninuska said…

    Jag älskar coleslaw,speciellt till hemmagjorda hamburgare.

     

Skicka en kommentar

<< Home