Cissis gott & blandat

2006-03-07

Mera smidigt till matlådan

När det är jäktiga tider behöver man gott om bra rätter att stoppa i frysen till matlådor. För visst är det trist om stressigt på jobbet dessutom skall bli synonymt med viktuppgång?

En variant av det här receptet hade de provsmak på i affären när jag handlade och jag tycker det passar förträffligt som vardagsmat serverat med pasta. Pricken över i blir lite färskriven parmesan på toppen. Hur genuint italienskt det sedan är, kan naturligtvis ifrågasättas.

Italiensk kycklingröra

4 portioner

3 paprikor i olika färger, tärnade
4 kycklingfiléer i strimlor
0,5 msk olja
salt, peppar
500 g krossade tomater
torkad basilika, efter smak

Stek kycklingen i bitar med salt och peppar. Lägg över i en kastrull. Stek därefter paprikan och lägg även denna i kastrullen. Häll på toamter och krydda. Låt koka ihop lite. Späd eventuellt med vatten. Middagen är fixad.

9 Kommentarer:

  • At 29 mars, 2006 15:19, Anonymous Anonym said…

    Vilken härlig färg på grytan!! och gott låter det oxå!!

    =)

     
  • At 26 april, 2006 17:27, Anonymous Anonym said…

    Hej! Vilka underbara och inspirerande recept du har pa din blogg. Jag hittade hit när jag letade blomkålsrecept via Google och fann här en hel del annat. Härligt.

     
  • At 25 maj, 2006 19:16, Blogger Orchidea said…

    Jag har aldrig provat det här receptet men det ser gott ut.
    Ciao.

     
  • At 17 juli, 2007 13:24, Anonymous Anonym said…

    Hejsan! Härlig blogg du har! Ska genast prova några recept härifrån =)

     
  • At 10 augusti, 2007 23:00, Anonymous Anonym said…

    För länge sen skrev jag ett inlägg och undrade om mina läsare hade förslag på härliga matbloggar men jag fick inga svar, eller inte på några bra iaf. Nu var det nån som hade hittat hit till dig och skrev det till mig så jag kikade in och jag blev jättepositivt överraskad. Äntligen en matblogg, precis en sån jag letat efter. Enkla tips och goda rätter. Här fortsätter jag kika in! =) Ha det gott!

     
  • At 06 februari, 2008 18:55, Anonymous Anonym said…

    Yummie potatoes borde du testa det är super!

     
  • At 28 januari, 2009 13:45, Anonymous Anonym said…

    Åh, vad gott det såg ut!!
    Har förresten också en "gottoblandat-blogg":)

     
  • At 10 februari, 2009 12:38, Anonymous Anonym said…

    Äntligen hittat bloggen jag så länge letat efter!
    Superbra! Här kommer jag hänga ofta!

     
  • At 01 oktober, 2010 13:57, Anonymous Helena said…

    Hej Cissi!
    Ta chansen och sök till Halv åtta hos mig!

    http://www.recept.nu/1.304907/2009/03/09/halv_atta_hos_mig_soker_nya_deltagare

     

Skicka en kommentar

<< Home